„ Be akarom bizonyítani, hogy az ember jó.
Nagyon sokan attól félnek, hogy az elesett emberek gyermekei is elesettek, netán bűnözők lesznek.
Én azt látom, hogy lehet ezeket a gyermekeket nevelni.
…Egy kiváló iskola növendéke lehet gazember, és egy rossz természetű ember gyermeke lehet csodálatos ember: szabad akaratból járhatunk a szeretet útján, akkor is, ha néha nehéz.
Szabad akaratból dönthetünk a jó és a szép mellett…”
/Böjte Csaba/
A Barátság-ház program 2012 szeptemberében kezdte el működését.
A program tevékenységi területei:
Fejlesztőpedagógiai foglalkozás:
A szakvélemények előírásait követi kiscsoportos formában. Itt leginkább a figyelem-koncentráció, a számolási és helyesírási készség, a szövegértés, az emlékezet és a gondolkodás fejlesztése, valamint a szocializáció adja a megjelölt fejlesztési területek jelentős részét. Ezt kiegészíti még a délutáni együtt tanulás, gyakorlás, korrepetálás.
Műhely tevékenység:
A foglalkozások munkaterv alapján zajlanak, amely igazodik az iskolai eseményekhez, az egyházi év ünnepeihez. Célunk a gyerekek kreativitásának és kézügyességének fejlesztése. A közös tevékenységek során jó alkalom nyílik beszélgetése, a gyerek megismerésére és arra, hogy közösséget építsünk ki a különböző életkorú gyerekekből.
Munka jellegű tevékenység:
2012-ben a munka jellegű tevékenység egy terem kialakítására, dekorálására vonatkozott. 2013 szeptemberétől azonban a tennivalók széles skálája tárult elénk, amikor külön házba „költöztünk”. Feladatot jelent a szobák, a ház rendben tartása, takarítása, és a ház körüli tennivalók elvégzése, a kert gondozása. Mivel évről- évre egyre több növény van az udvaron illetve a kertünkben (díszfák, rózsák, tuják, díszfüvek, kúszónövények, muskátlik, gyümölcsfák) fontosnak érezzük, hogy a fiatalabb korosztály is bekapcsolódjon a ház körüli munkákba, kisebb feladatokat bízva rájuk (öntözés, gyomlálás) megismerjék és megszeressék a kerti munkát.
Hitéleti nevelés:
Nem külön tevékenységi terület a lelki gondozás, a hitéletben való gyarapodás elősegítése, a Barátság-ház mindennapjait átszövi. A közös imádságok, a hit alapvető ismereteinek elsajátítása, az egyházi ünnepekre való készülődés, az intézmény lelki vezetőjével és hitoktatóival való kapcsolattartás a gyerekek lelki fejlődését segíti elő.
A programban résztvevő pedagógusok 2024. 09. 02-től: Bodolai-Darvas Diána, Fazekas Rita, Olajosné Csorba Renáta
Hitéleti nevelést segítő: Szemerszki Mihály
Pedellus: Lakatos Róbertné
A programban résztvevő gyerekek:
5. a. osztály:
Nagy Brendon BTMN
Bastyúr Dzsenifer
Rácz Kinga Zoé
Gáspár Kiara
Balogh Linda
5. b. osztály:
Lakatos Brendon Milán BTMN
Stumpf Adrián Szebasztián BTMN
Tóth Cintia Viola BTMN
6. a. osztály:
Erdélyi Blanka BTMN
Kállai Izabella BTMN
Lakatos Gergely BTMN
6. b. osztály:
Gulyás Tamás
Horváth Zsolt
Pusoma Róbert BTMN
7. a. osztály:
Ganyi Dávid BTMN
Merucza Erika Katalin BTMN
7. b. osztály:
Budai József Krisztofer BTMN
Gáspár Ibolya Kamilla BTMN
Kótai Fruzsina Blanka BTMN
Kótai Zsanett Mirella BTMN
Összesen: 20 fő
BTMN gyerekek száma: 14fő
Ezek a státuszú tanulók Neurofeedback-fejlesztében is részt vesznek.
A 2024/2025-ös tanév első félévének foglalkozásait, tevékenységeit a mellékelt képek mutatják be. Itt láthatóak a különféle kreatív foglalkozások, dekorálások, hitéleti és egyéb közösségi programjaink a hétköznapokból.
Homrogd, 2025. 01. 28. Fazekas Rita