„ Be akarom bizonyítani, hogy az ember jó.

Nagyon sokan attól félnek, hogy az elesett emberek gyermekei is elesettek, netán bűnözők lesznek.

Én azt látom, hogy lehet ezeket a gyermekeket nevelni.

…Egy kiváló iskola növendéke lehet gazember, és egy rossz természetű ember gyermeke lehet csodálatos ember: szabad akaratból járhatunk a szeretet útján, akkor is, ha néha nehéz.

Szabad akaratból dönthetünk a jó és a szép mellett…”

/Böjte Csaba/

A Barátság-ház program 2012 szeptemberében kezdte el működését.

A program tevékenységi területei:

Fejlesztőpedagógiai foglalkozás:

A szakvélemények előírásait követi kiscsoportos formában. Itt leginkább a figyelem-koncentráció, a számolási és helyesírási készség, a szövegértés, az emlékezet és a gondolkodás fejlesztése, valamint a szocializáció adja a megjelölt fejlesztési területek jelentős részét. Ezt kiegészíti még a délutáni együtt tanulás, gyakorlás, korrepetálás.

Műhely tevékenység:

A foglalkozások munkaterv alapján zajlanak, amely igazodik az iskolai eseményekhez, az egyházi év ünnepeihez. Célunk a gyerekek kreativitásának és kézügyességének fejlesztése. A közös tevékenységek során jó alkalom nyílik beszélgetése, a gyerek megismerésére és arra, hogy közösséget építsünk ki a különböző életkorú gyerekekből.

Munka jellegű tevékenység:

2012-ben a munka jellegű tevékenység egy terem kialakítására, dekorálására vonatkozott. 2013 szeptemberétől azonban a tennivalók széles skálája tárult elénk, amikor külön házba „költöztünk”. Feladatot jelent a szobák, a ház rendben tartása, takarítása, és a ház körüli tennivalók elvégzése, a kert gondozása. Mivel évről- évre egyre több növény van az udvaron illetve a kertünkben (díszfák, rózsák, tuják, díszfüvek, kúszónövények, muskátlik, gyümölcsfák) fontosnak érezzük, hogy a fiatalabb korosztály is bekapcsolódjon a ház körüli munkákba, kisebb feladatokat bízva rájuk (öntözés, gyomlálás) megismerjék és megszeressék a kerti munkát.

Hitéleti nevelés:

Nem külön tevékenységi terület a lelki gondozás, a hitéletben való gyarapodás elősegítése, a Barátság-ház mindennapjait átszövi. A közös imádságok, a hit alapvető ismereteinek elsajátítása, az egyházi ünnepekre való készülődés, az intézmény lelki vezetőjével és hitoktatóival való kapcsolattartás a gyerekek lelki fejlődését segíti elő.

A programban résztvevő pedagógusok 2024. 09. 02-től: Bodolai-Darvas Diána, Fazekas Rita, Olajosné Csorba Renáta

Hitéleti nevelést segítő: Szemerszki Mihály

Pedellus: Lakatos Róbertné

A programban résztvevő gyerekek:

5. a. osztály:

 Nagy Brendon BTMN

 Bastyúr Dzsenifer

 Rácz Kinga Zoé

Gáspár Kiara

Balogh Linda

5. b. osztály:

Lakatos Brendon Milán BTMN

Stumpf Adrián Szebasztián BTMN

Tóth Cintia Viola  BTMN

6. a. osztály:

Erdélyi Blanka BTMN

Kállai Izabella BTMN

Lakatos Gergely BTMN

6. b. osztály:

Gulyás Tamás

Horváth Zsolt

Pusoma Róbert BTMN

7. a.  osztály:

Ganyi Dávid BTMN

Merucza Erika Katalin  BTMN

7. b. osztály:

Budai József Krisztofer   BTMN

Gáspár Ibolya Kamilla  BTMN

Kótai Fruzsina Blanka  BTMN

Kótai Zsanett Mirella BTMN

Összesen: 20 fő

BTMN gyerekek száma: 14fő

Ezek a státuszú tanulók Neurofeedback-fejlesztében is részt vesznek.

A 2024/2025-ös tanév első félévének foglalkozásait, tevékenységeit a mellékelt képek mutatják be. Itt láthatóak a különféle kreatív foglalkozások, dekorálások, hitéleti és egyéb közösségi programjaink a hétköznapokból.

Homrogd, 2025. 01. 28.                                                                        Fazekas Rita

Kategóriák: Barátság-ház