Madárgyűrűzés az óvodásokkal

A homrogdi óvoda nagycsoportos óvodásai madárgyűrűzésen vettek rész az Aggteleki
Nemzeti Parkban, a Bódvavölgyi Madárgyűrűző Állomáson, Perkupa határában. Hétfőn
érkezés és tízórai után indultunk el a kis buszunkkal Perkupára. A gyerekek kíváncsiak
izgatottak volta, de nem tudták mi vár rájuk ezen a napon.
Perkupa végéhez érkezve, letértünk a főútról és egy tanösvényre kanyarodtunk. A tanösvény
kanyargós volt. Megérkezve egy sátortábort pillantottunk meg, mely egy völgyben a folyó
partján terült el. A nagy sátor, a madárgyűrűző állomás volt, ahol az ott dolgozók tevékenyen
munkálkodhattak. Éppen jókor érkeztünk, mert lehetőségünk volt rá hogy láthattuk amint a
befogott kis énekes madarakat kiszedik a hálóból. Az így begyűjtött kis madarak sorra egy
zsákba kerültek, majd a hölgy, aki a gyűrűzést végezte elővett mindig egyet-, egyet és a
madár adatait segítőjének bediktálta. Így a korát, fejlettségét szárnyhosszát, és a súlyát.
Láthattunk, énekesrigót, vörösbegyet, kékcinegét, barátposzátát, és jégmadarat. Nagyon
érdekes látványban és izgalmas pillanatokban volt részünk. Az ott dolgozó önkénteskedő
emberek pedig szívesen fogadtak minket. Meghívtak minket, hogy legközelebb vegyünk részt
a hálók kiszedésében a tanösvény egész területén. Erre majd a jövőben, ha lehetőség adódik